Egyéni védőeszköz juttatási rend

 

Biztonságban a csapat, biztonságban az üzletmenet.

Egyéni védőeszköz juttatási rend a dolgozók biztonságáért

Mi az az egyéni védőeszköz?

Röviden: minden olyan felszerelés, amit a dolgozó a munkában visel vagy magánál tart, hogy a rá leselkedő kockázatokat biztonságos szintre csökkentse – például védőszemüveg, hallásvédő, sisak, kesztyű, légzésvédő vagy leesés elleni heveder. Nem tartozik ide a sima munkaruha vagy forma-/egyenruha, ha nem védelmi célra készült.

A juttatási rendet úgy írom meg, hogy mindenki pontosan tudja: ki mit, mikor és miért visel. Felmérem a telephelyedet, áttekintem a kockázatokat és a munkaköröket, majd összeállítom a munkakörönkénti védőeszköz-listát: milyen típus és teljesítményszint kell, mi mivel kompatibilis, meddig viselhető, hogyan kell ellenőrizni, tisztítani, cserélni és tárolni. Beépítem a havária/mentési csomagot is, hogy váratlan helyzetben se legyen kérdés.

Ha szeretnéd, konkrét javaslatot is adok, a kiválasztást típusbizonyítvánnyal és mért adatokkal támasztom alá, figyelembe veszem az ergonómiát és a klimatikus terhelést, majd a foglalkozás-egészségügyi orvossal egyeztetve véglegesítem a dokumentumot. Adok átadás-átvételi és nyilvántartási sablonokat, egyértelmű felelősségekkel és bevezetési útmutatóval. (Ha kéred, tartok otatást arról, hogy hogyan kell használni a védőeszközöket.)

Mikor érdemes belevágni? Ha nő a létszám, új technológiát/gépet hozol be, szezonális kitettség változik, friss mérési eredmény érkezett, vagy közeleg egy hatósági ellenőrzés. A végeredmény egy naprakész, átlátható és auditálható juttatási rend, amely megfelel az Mvt. 56. § és a 65/1999. EüM rendelet előírásainak – és főleg: illeszkedik a napi működésedhez.

Írj pár szót a tevékenységetekről, a telephelyek számáról, a létszámról, a fő kockázatokról és a kívánt határidőről, és küldöm a személyre szabott ajánlatot.

Védősisak, hallásvédő, kesztyű és bakancs – egyéni védőeszköz juttatási rend szolgáltatáshoz illusztráció ipari környezetben.

Gyakran ismételt kérdések

Mire van szükség az EVE juttatási rend elkészítéséhez?

  • Meglévő munkahelyi és munkaköri kockázatértékelés (ha van).
  • Munkavédelmi szabályzat (ha van).
  • Telephelyek száma és jellege.
  • Műszakrend (és létszám).
  • Munkakörök listája (kockázatértékelés tartalmazza), munkavégzés pontos helyének megjelölésével.
  • Fő kockázatok/technológiák (kockázatértékelés tartalmazza).
  • Használt veszélyes anyagok biztonsági adatlapjai (MSDS).
  • Kémiai kockázatértékelés (ha van).
  • Meglévő mérések (zaj, por, levegő, legionella stb.)
  • Jelenlegi gyakorlat/szabályok, vagy meglévő EVE juttatási rend.
  • A foglalkozás-egészségügyi szolgálat elérhetősége.
  • Végezetül a kívánt határidő.

Ha bármi hiányzik, a helyszíni bejárásnál, telefonon vagy e-mailben pótoljuk.

Hogyan zajlik a folyamat?

  1. Rövid egyeztetés és adatbekérés.
  2. Helyszíni bejárás (nem feltétlen szükséges) és kockázatok áttekintése,
  3. Védőeszköz-választás igazolása (teljesítményszint, kompatibilitás).
  4. Egyeztetés a foglalkozás-egészségügyi orvossal.
  5. Kész, bevezethető juttatási rend.
  6. Átadás PDF és szerkeszthető formátumban, valamint papíron is.

Mit kapok a végén?

Munkakörönkénti EVE mátrixot, valamint a juttatási rendet (kiadás, csere, tárolás, tisztítás, selejtezés) nyilvántartási és átadás-átvételi sablonokkal.

Mikor kell frissíteni a juttatási rendet?

Bármilyen változásnál (új gép/anyag/technológia, mérési eredmény stb.), baleset vagy „majdnem baleset” után, illetve ha a gyakorlat megkívánja. Legalább éves áttekintést javaslok.